1403-02-12 00:05
160
0
89811
معراجی‌های گلستان را بشناسید؛

قرعه شهادت پس از 3 اعزام به جبهه

شهید «علی‌اکبر دینکو» آرزو داشت پزشک شود اما با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت تا از دین و ناموس و میهن خود دفاع کند علی‌اکبر سه بار به جبهه رفت و در اعزام آخر پس از رشادت‌های فراوان به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، شهید «علی‌اکبر دینکو» آرزو داشت پزشک شود با شروع جنگ تحمیلی، مانند همه جوانان هم سن و سالش به جبهه رفت تا از دین و ناموس و میهن خود دفاع کند علی‌اکبر سه دفعه به جبهه رفت و در اعزام آخر به جبهه پس از رشادت‌های فراوان به شهادت رسید.

علی‌اکبر دینکو در دوازدهم اردیبهشت سال ۴۹ در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا آمد، پدرش کشاورز بود. از همان کودکی به مسایل دینی و مذهبی علاقهٔ زیادی داشت. در کلاس‌های آموزش و قرائت قرآن شرکت داشت و همراه با پدرش به مسجد می‌رفت.

علی‌اکبر دوران دبستان و راهنمایی خود را در همان روستای محل زندگی خود گذراند. علی‌اکبر علاقه زیادی به مطالعه داشت بخصوص مطالعه کتاب‌های علمی و فنی همچنین او علاقهٔ زیادی به ساختن کاردستی داشت. در اوقات بیکاری با اره و چوب سر خود را گرم می‌کرد. هر کس در محل می‌خواست چیزی درست کند به سراغ او می‌رفت و از او کمک می‌گرفت.

علی‌اکبر همچنین به ورزش بخصوص به فوتبال علاقهٔ زیادی داشت و با بچه‌های محله‌شان تیم فوتبال تشکیل داده بودند و خود او نیز کاپیتان تیم بود. هم اکنون این تیم به صورت تیم باشگاهی در فاضل آباد در آمده است و نام این تیم هم به یاد علی اکبر به اسم خود او است.

علی‌اکبر به پدر و مادر خود احترام زیادی می‌گذاشت او هیچ وقت جلوتر از والدین خود راه نرفت و با صدای بلند با آن‌ها صحبت نکرد. او مادرش را خیلی دوست می‌داشت و همیشه آرزو داشت که مادرش هیچ وقت مریض نشود. او دوست داشت پزشک شود و همه مریضان را مداوا کند. علی اکبر برای ادامه تحصیل و رسیدن به هدف خود به کردستان نزد خانوادهٔ برادرش رفت او در آنجا هم تحصیل می‌کرد و هم به کلاس‌های بسیج و آمادگی برای رفتن به جبهه می‌رفت تا اینکه او هم مانند همه جوانان هم سن و سالش به جبهه رفت تا از دین و ناموس و میهن خود دفاع کند.

او در جبهه آرپیجی زن بود و در منطقه آبادان مشغول جنگ و نبرد بود. گه گاهی به پدر و مادرش سر می‌زد و اگر نمی‌توانست برایشان نامه می‌فرستاد.

علی‌اکبر سه دفعه به جبهه رفت و در اعزام بار سوم به جبهه به شهادت رسید. مزار این شهید بزرگوار در علی آباد کتول امامزاده الازمن قطعه شهدا است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.